ronaldenjacqueline.reismee.nl

Voorbereidingen voor de vakantie

Hallo allemaal,

Het duurt nog even voor we gaan vertrekken, we moeten eerst nog gewoon een paar weken werken. Maar we zijn wel bezig om alles voor te bereiden. Dat moet ook wel als je 'ongeorganiseerd' gaat. (lees: zonder reisorganisatie)

Ronald is al druk bezig geweest om de route uit te zetten; een planning gemaakt van het aantal dagen dat we ergens blijven en de hostels gereserveerd. Ik heb me (een beetje) op de taal gestort: het spaans. Dankzij de studieboeken van Maaike ben ik de kennis die ik een aantal jaren geleden heb opgedaan, weer aan het ophalen. Nou is het lezen en het verstaan niet zo moeilijk, maar als ik dadelijk zelf wat moet zeggen of vragen, zal ik nog wel met een mond vol tanden staan. Bij onze vorige rondreis door Peru hadden we natuurlijk Maaike bij die een aardige mond spaans sprak en de gebruiken van het land kende. Nu zullen we het zelf moeten doen. Maar Ronald is ook heel handig in gebarentaal; hij kan overal wel duidelijk maken wat hij wil.

Wij zullen niet elke dag een verhaal schrijven, omdat we afhankelijk zijn van de internetmogelijkheden die we tegen komen. We gaan zonder laptop of Ipad!

Dat bespaart jullie ook het dagelijks moeten lezen van onze bevindingen!

Tot zover het eerste berichtje. De volgende keer zitten we aan de andere kant van de oceaan.

Groetjes van Ronald en Jacqueline

Reacties

Reacties

Ingeborg

Hoi Ronald en Jacqueline.
Wat een leuk idee! We gaan jullie belevenissen zeker volgen. Wat dat Spaans betreft: dos servesa is het eerste wat je moet weten!

Ingeborg

Jacqueline

Ha, dat is ook het enige wat Ronald kent en was ook zijn bijnaam in Peru! Ik drink alleen geen bier, dus hij zal ze allebei zelf op moeten drinken

Manita

Hallo Ronald en Jaqueline,

Lijkt me leuk om jullie te volgen! Jacqueline; bij mij werkt de link dus wel! Tot maandag
Manita

Chris & Marja de Vries

Een goede reis gewenst en heel erg veel plezier. Geniet ervan en een fijne vakantie! We hopen dat jullie veel moois zullen zien en verheugen ons op jullie reisverslagen.

Groetjes van Chris & Marja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!