ronaldenjacqueline.reismee.nl

Victoria

Gisteren hadden we een heerlijke rustige dag in Tofino. Ronald ging hardlopen met Harry over het strand, Inge ging fitnessen en de was doen, en ik heb ook een wasje gedraaid.

In de middag in het zonnetje gezeten en op het strand gelegen. We hebben hier niets te klagen, maar alles ik toch iets mis hier zijn het wel strandstoelen of ligbedden. Het water schijnt ontzettend koud te zijn, en er is niemand die gaat zwemmen. Het zijn alleen surfers die het water op gaan met een pak aan. Ik voelde me niet geroepen om ook maar met 1 teen het water in te gaan.

Er was ook een bruidspaar dat foto’s maakte op het terras en het strand, maar blijkbaar zonder enige familie of vrienden. Lijkt me een erg koude bedoening.

’s Avonds weer in het hotel gegeten. Het bruidspaar zat naast ons met z’n tweetjes aan een tafeltje te eten, en ze gingen ook selfies maken op het balkon met de zonsondergang op de achtergrond.

We kwamen ook nog een Nederlands stel tegen die wij al eerder hadden ontmoet tijdens de Rainbow Falls tour. Zij waren die dag gearriveerd en bleven ook 3 nachten in het Long Beach resort.

Helaas zat onze tijd hier er weer op, en na het ontbijt vertrokken wij weer verder naar Victoria voor het laatste verblijf op Vancouver Island.

Maar voor we weg gingen ben ik nog vlug een geocache gaan zoeken die maar op 350m van het hotel af lag. Ik had niet verwacht dat er hier in de buurt een geocache zou liggen, dus had er niet naar gekeken tot vannacht (kon weer eens niet goed slapen, ondanks het superheerlijke bed).

Weer even wat klimmen en klauteren op een rots, maar deze snel kunnen vinden. Het gaat trouwens weer heel goed met mijn knie. Sinds gisteren geen brace meer om, en geen pijn meer gehad. Ook niet bij het klimmen.

De rit naar Victoria was grotendeels hetzelfde als we op de heenweg vanuit Clearwater hadden gereden, weer met wegwerkzaamheden. Maar nu zat er ook nog een auto voor ons die wel heel langzaam reed, en overal ook nog afremde. Toen Harry ergens een gaatje zag, scheurde hij haar voorbij (ja Ronald had deze keer gelijk met zijn 80-20 regel!).

We hadden ons al voorbereid op een minder luxe hotel, want na Tofino kon het alleen maar tegenvallen, maar ook hier heeft Elske Doets weer haar best gedaan, want we hebben hier een suite!

Onze bedden staan nu in 2 verschillende ruimtes! Weer veel ruimte, en het ontbreekt hier aan niets. Prachtig uitzicht op de 11e verdieping. Er is ook een zwembad, een whirlpool (kan beide zien vanaf mijn balkon!) en een fitnessruimte voor Inge. Wassen hoeven we niet meer, we kunnen vooruit tot we weer naar huis gaan, want het einde nadert snel. Maar daar willen we nog niet aan denken!

Nadat we de bagage gedropt hadden zijn we de stad in gegaan. We lopen zo vanaf het hotel de stad in, en het is een prachtige stad, met mooie oude gebouwen en een haven.

We hebben op een terrasje gezeten bij de haven, en daarna even de winkeltjes langs gelopen tot we bij een pizzeria stopten om te gaan eten. Het was er erg druk, en we moesten even wachten, maar toen kregen we binnen een plaatsje. Het was inmiddels al 19 uur en afgekoeld.

Weer zeer vriendelijk personeel en heerlijke pizza’s gegeten.

Morgen hebben we de laatste excursie: de killer whale expeditie met een zodiak. Maar hierover morgen weer meer. Tot dan!

Malika

Dank voor het delen. En weer een mooi verhaal. Je hebt alleen niet verteld of je iets hebt gevonden met geocachen :). Geniet nog lekker de komende dagen

Ton en Els

Wat een verhaal weer, jammer van je knie Jacqueline. Gelukkig op het laatste deel van de reis. Geniet nog even van dat prachtige land en de rust. We kijken uit naar al die foto's die we nog niet gezien hebben.
Groetjes van ons