ronaldenjacqueline.reismee.nl

Tofino whalewatch

Vandaag hebben we de walvis tour gedaan met de Zodiac. We kregen allemaal een compleet pak aan, waarin we bijna niet nat konden worden en zouden blijven drijven mochten we overboord slaan. Dit werd gecompleteerd met een muts en handschoenen. Het was een prachtige dag vandaag, dus kregen het snel heel warm met het pak aan. We hadden ons goed voorbereid met verschillende laagjes kleding, vesten, jassen en de regenjassen uit de hotelkamer, maar de jassen lieten we al snel achter in de auto. Een T-shirtje en vest aan in het dikke pak was ruim voldoende.

Harry, Inge en ik zaten voorin, Ronald op de 2e bank met 2 anderen. En daar gingen we. Wat een prachtige omgeving weer. Ook als we geen dieren zouden zien, was het de moeite waard geweest.

Maar we kwamen al snel een zeeotter tegen die lekker op zijn rug in het zonnetje lag te drijven. Toen we dichterbij kwamen duik hij onder om ergens anders weer op zijn rug te gaan drijven. Even later een hele groep zeeotters bij elkaar. En allemaal drijvend op hun rug, met de pootjes omhoog. Het leek wel of ze lagen te bidden.

Verderop was een grijze walvis gespot, en die zagen we inderdaad even later water spuiten. Het was een al oudere walvis, vol met zee pokken. Hij zwom in ondiep water (12m diep) waardoor hij niet diep kon duiken. En daardoor zagen we de staart niet omhoog komen (alleen in het begin, en met een lucky shot deze op de foto). We bleven op een behoorlijke afstand, dus op goed geluk maar foto’s gemaakt.

Daarna nog een jonge grijze walvis gezien, en zeehonden die op een rots lagen uit te rusten.

Weer een zeer mooie ervaring, wat is Canada toch mooi. Je blijft je verbazen, en steeds is het net weer anders.

In de namiddag even op een terras wat gedronken en gegeten: een superheerlijke kip snack waar je je vingers bij aflikte! En ze hadden heerlijk is.

Aangezien we gisteren lang en duur getafeld hadden, wilden we het vandaag iets minder doen.

We waren bij terugkomst heerlijk in het zonnetje gaan zitten, in een gezellig zitje met 6 stoelen en een vuurkorf, met uitzicht op de oceaan. We hebben eten besteld bij de beachbar en deze ook in het zitje opgegeten. En daarna heeeeel veel foto’s gemaakt van de ondergaande zon.

Daarna een heerlijke cappuccino gedronken in de surfclubbar en een spelletje gedaan, en later verkast naar het restaurant omdat ze daar om 21 uur gingen sluiten.

Morgen hebben we een rustige dag. Tijd om te genieten van de omgeving, de was te doen, boek lezen, foto’s uitzoeken, hardlopen voor diegenen die daar zin in hebben; als je het zo leest wordt het bijna een werkdag!

Groetjes, en tot het volgende verhaal.

Geniet van de foto’s!

Harry

Het leest alsof ik er bij ben!

Monique

Weer een mooi verhaal! Genieten hoor

Manita

Prachtige tour hebben jullie gehad!

Leny en Evert

Hoi, vanmorgen weer snel de mail geopend om te kijken of er een nieuw verhaal was. Heel gezellig om weer te lezen. Die dikke pakken hebben wij toen ook aangehad pfff krijf het nog warm als ik er aan denk. Net een Michelin mannetje. Maar jullie hebben weer veel moois gezien

Marianne

Wat fijn om jullie verhalen te lezen zo heb ik toch een idee wat jullie allemaal zien en ervaren. Geniet ze nog.