ronaldenjacqueline.reismee.nl

Vancouver voor de 2e keer

Vandaag de laatste etappe: van Vancouver island naar Vancouver. We treffen het weer met de boot, want omdat we vroeg zijn kunnen we een uurtje eerder mee.

Mooie route gevaren tussen de eilanden door, We gingen vanaf Sidney (op Vancouver island, niet Australië) naar Vancouver hebben onderweg even de grens met de USA gepasseerd.

Daarna nog maar een stukje rijden naar het Listel Hotel in Vancouver. Een prima hotel, alleen moeten we weer even wennen aan een kleinere kamer, kleine badkamer, een bed met de afmetingen van het bed in de camper, maar het bed ligt heerlijk. En we moeten per slot ook weer gaan wennen om terug gaan naar Nederland.

Daarna de bagage naar de kamers gebracht; dit keer met hulp van de receptioniste. Dit werd maar dringend aangeboden. En maar goed ook, want het was even zoeken naar de parkeergarage onder het hotel waar we de auto inmiddels al geparkeerd hadden.

In de middag weer even de omgeving verkennen, want we hadden al veel winkels ontdekt. Dus even shoppen, en een heerlijke pannenkoek met zalm (voor de dames) en kip (voor de heren) gegeten, waarna de heren een terras op gingen zoeken voor de broodnodige biertjes, en ik met Inge nog even gingen shoppen.

De heren vermaakten zich prima op het terras met een “widowmaker”, een biertje met verhoogd alcohol percentage en het spotten van “dapo’s”. Het woord heeft geen betekenis (bedacht door Harry en Inge), maar het komt er in het kort op neer dat ze zich vermaakt hebben met het kijken naar allerlei pluimage die langs kwam, en soms bijzonder uitgedost waren.

Hier in Vancouver kom je van alles tegen, alle nationaliteiten die je maar kunt bedenken, en allerlei soorten typetjes. Waar we de pannenkoek zaten te eten, zat ook een jongen met een Gorillaz trui aan (da’s nog gewoon), maar met blauw haar en puntoren! (weliswaar over de eigen oren heen geschoven).en verder de (on)nodige bedelaars en daklozen.

Vanavond weer even uit eten, bij een restaurantje aan de overkant, en morgen weer de boel verkennen en de auto inleveren. Jammer, het was een geweldige auto.

Rita

Nou dit was en is een droomwens en jullie hebben aan je verhalen te zien erg genoten! Geniet nog even van het mooie Canada alvorens weer terug te vliegen!!