ronaldenjacqueline.reismee.nl

Mexico stad

Hola los todos!

We hebben een goede vlucht gehad. We hebben al vaker gevlogen, maar dit was de eerste keer dat we met KLM vlogen maar wat werden we in de watten gelegd! Om de haverklap kwamen ze met drankjes (ik kreeg zelfs een glaasje Amarula), nootjes, chipjes, en natuurlijk 2x eten. We hadden in de stoel voor ons zelfs een DVD scherm waarop je via de afstandbediening keuze had uit ontelbare films, tw series, games of een taallesje Spaans. De gehele vlucht hadden we daglicht en we hebben ons geen moment verveeld en niet geslapen!

Bij aankomst in Mexico stad moesten we alleen bijna een uur wachten voor we door de douane konden, maar dit had wel als voordeel dat we niet op onze bagage hoefde te wachten: de band was al uitgedraaid!

Toen een taxi naar het hostel, waar we snel de bagage dropten en nog even de omgeving gingen verkennen. Op een terrasje nog wat gedronken, we hadden totaal geen honger dankzij KLM! Rond half elf lagen we op bed (half zes Nederlandse tijd!)

Dag 2: we waren erg vroeg weer wakker en hadden zin in koffie, alleen was het ontbijt pas om 9 uur omdat het zondag was. Maar gelukkig konden we bij de supermarkt op de hoek wel een Nescafe krijgen, die niet onderdoet van Starbucks!

Na het ontbijt met 2 kleine pannenkoekjes met honinggingen we op pad. Eerst naar de katedraal waar op dat moment een mis aan de gang was, zodat we niet alles konden bekijken. Maar er was wel een jongen aan het zingen met een geweldige stem! In de aangrenzende kerk waren op dat moment communicantjes, die niet ouder waren dan een jaar of 3. Net kleine prinsesjes.

Op het plein ernaast was een drukte van belang met mensen die hun waren wilden verkopen, eten wilden verkopen en het ter plekke aan het klaarmaken waren, maar ook vermomde 'indianen' compleet met verentooi die met een bosje mint, wierook en gezang, de mensen die het wilden gingen zuiveren of zegenen. Ze stonden ervoor in de rij, allemaal Mexicanen, want toeristen zie je hier bijna niet.

Daarna naar het Palacio Nacional waar de Mexicaanse president zetelt. Hier hebben we ook zijn werkkamer gezien, een eetzaal waar 40 mensen tegelijk aan tafel kunnen, een balzaal en een van de eerste liften van Mexico ( van Otis natuurlijk). Er was ook een tentoonstelling om de band tussen Mexico en Spanje te laten zien, er zijn natuurlijk heel veel Spaanse invloeden hier.

Daarna op een dakterras met uitzicht op de Templo Major heerlijk gegeten en gedronken, het begon al lekker warm te worden. Daarna nog door het Templo Major gelopen, dat nog niet zo heel lang geleden is opgegraven, omdat koloniale huizen ervoor moesten worden afgebroken. We hebben ook het bijbehorende museum bekeken, dat was erg de moeite waard.

Dag 3: vandaag waren we weer heel vroeg wakker, en waren daarom ook al weer vroeg op pad om naar Teotihuacan te gaan. Om 7.20 uur liepen we al naar de metro. Even voor tienen liepen we over het tempelcomplex wat overweldigend mooi is. Eerst de piramide van de zon beklommen, we waren al bovenaan voor we het wisten, en hadden een prachtig uitzicht over het tempelcomplex. Daarna nog de tempel van de maan beklommen, die we maar voor de helft opkonden. De rest was afgesloten, maar wel mooi. Daarna weer het bijbehorende museum bekeken en nog een tempel. We hadden vandaag een blauwe hemel en een heerlijke temperatuur. We hebben 4 uur over het complex gelopen voor we weer met het openbaar vervoer terug gingen.

De mensen zijn hier erg aardig, en spreken redelijk tot goed engels. Voor degene die geen engels kennen, kunnen we ons redelijk redden met mijn beetje Spaans. Ook de politie die hier veelvuldig aanwezig is, is behulpzaam. We hebben ons nog geen moment onveilig gevoeld, zelfs niet in de drukke metro.

Dat was het voor vandaag. Ik zal proberen om wat foto's te uploaden, maar als het niet lukt houden jullie ze tegoed. Morgen doen we rustig aan, en overmorgen gaan we weer een museum bezoeken.

Hasta luego!

Ronald en Jacqueline.

Harry

Hola! Wat een activiteiten al! zijn jullie aan de speed of iets dergelijks :-)? Klinkt allemaal erg gaaf trouwens! En lekker weer, terrassen en aardige mensen. Wat kun je je nog meer wensen? Geniet van jullie rustdag!! Op naar het volgende verhaal. Heel veel plezier!!

Miriam

Leuk dat jullie het zo goed naar de zin hebt. Hier en daar ook herkenning voor mij. Blijf lekker genieten.

Else

Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen en mee te
mogen genieten. Kijk uit naar je vervolg. Geniet....x

Ghislaine

Jee dat klinkt super. Maar wat was nou het leukste: de vlucht of Mexico? Misschien volgende keer een reis om de wereld met KLM....

Marianne

Hoi Jacqueline & Ronald, fijn om zo snel al wat van jullie te horen. Ik heb deze link ook doorgestuurd aan Leny, Els & Maarten, want die hadden hem ook niet gekregen. Nu kunnen ze allemaal jullie volgen en reageren. Jullie hebben inderdaad al veel gedaan en gezien op zo'n 1e paar dagen, dus niet doen zoals Japanners; alleen maar foto's maken en naderhand pas de dingen zien die je gezien hebt! ; - ) . Nog veel plezier en geniet ze, ik volg jullie! Groetjes en knuf.

Ton en Els

Hoi Luitjes,

We zouden bijna in jullie rugzak willen kruipen om zo de reis mee te maken, maar dat is toch een beetje te zwaar voor jullie denk ik(ha ha).
Geloof wel dat het een geweldige reis is en dat we op deze manier een beetje mee kunnen genieten.
Fijn dat we jullie nu ook zo kunnen volgen, veel plezier en doe voorzichtig aan.
Knuffel van ons twee.

Hans en Rita

Jeetje wat een heerlijke start. Belangrijk dat de vlucht super is gegaan wij hebben andere ervaringen met KLM dit gaat hem helemaal worden,deze vakantie. We genieten met jullie mee en volgen alles. Wat ik nu doe is raar maar Leny als je dit ook leest neem ff contact op ivm de kleding. Ben je adres kwijt. Sorry jacq en Ronald maar moest ff zo. Groetjes en geniet.

Manita

Wat hebben jullie al veel gedaan! Heerlijk zo op pad en dan ook nog mooi weer. Geniet ervan, ik kijk al uit naar jullie volgende berichtje.

Chris & Marja

Fijn dat het allemaal goed gaat. Ja wij hadden ook zo'n superbeste ervaring met KLM, ze doen het super!
Veel te zien daar en leuk om mee te genieten. Veel plezier nog en we kijken uit naar het vervolg.
Groetjes van ABC

Ingeborg

Wat een nare foto's! Het is wel een hele belevenis om dit allemaal mee te mogen maken!

miriam

en, vast afzien om in de ijle lucht de piramides op te klimmen? Je kunt best zeggen dat jullie op trainingskamp zijn. Moet je na afloop even op vakantie.....Erg hoor.

Marjo

leuk om jullie te volgen en wat hebben jullie al veel gezien! Nu "uitrusten" in de bus.