ronaldenjacqueline.reismee.nl

Oaxaca

Hola!

Wij hebben onze rustdag niet echt rustig doorgebracht, maar hebben wel uitgeslapen (we zijn hier al om 7 of 8 uur wakker), maar hebben ontbeten en zijn daarna weer op pad gegaan. Gewoon lekker struinen en wel zien wat we onderweg tegen komen. We zijn in een torenflat geweest dat een uitzichtspunt had over Mexico stad, op de 43e verdieping. Inderdaad een wijds uitzicht, maar niet tot de horizon vanwege de luchtvervuiling van de stad. De vulkaan Pocapatepetl konden we niet zien. Verder van alles bekeken wat we onderweg tegenkwamen, oa een mooi postkantoor! Met hierin nog echt ouderwetse loketten van vroeger, alleen hebben ze de beschrijvingen boven de loketten wel aan moeten passen aan de hedendaagse tijd, maar een geweldig mooi interieur.

De volgende dag zijn we met de metro naar Chapultepec gegaan om het antroplogisch museum te bezichtigen. Dit is erg groot, en we moesten een keuze maken omdat we toch niet alles op een dag konden bekijken, maar na ruim 4 uur waren we het wel zat en zijn we weer naar huis gelopen. Eerst door het park waar veel eekhoorntjes rondlopen die erg tam zijn, en komen kijken of je wat eten voor ze hebt. Bij terugkomst waren we wel moe van het vele lopen, en zijn lekker op het terrasje geploft en wat gedronken. Dat hadden we wel verdiend.

Vandaag zat onze tijd in Mexico city er weer op, en zijn met de metro naar het busstation gegaan om de bus naar Oaxaca te nemen. Een geweldig leuke stad, wel erg jammer dat we morgenmiddag al weer vertrekken naar Palenque, anders had ik hier nog wel langer willen blijven. De temperatuur is hier ondertussen opgelopen tot 30 graden denk ik, want het voelt erg warm aan. Het is hier een stuk rustiger dan in Mexico stad, maar dat komt omdat je hier geen gillende sirenes hoort van de politie autos. (ze hebben altijd hun sirene aan, ook als er niets aan de hand is). Het is hier ook wel druk, maar toch een veel relaxtere omgeving. Ook hier veel straatverkopers, maar dan met eigengemaakt handwerk. De straten en pleinen zijn vol mensen, er was ook een orkest dat speelde ' hop Marjanneke, stroop in het kanneke', maar dan wel in een Mexicaans tempo!

Overal om je heen hoor je muziek, en natuurlijk ook veel mensen die bij een terrasje even spelen om wat geld op te halen. Je ziet hier ook kleine kinderen met hun schooluniformpje nog aan, om sieraden of snoepjes te verkopen. Maar ze zijn niet vervelend, en hebben prachtige donkere ogen. Zo lief! Je kunt er helaas niet aan beginnen om iets te geven of te kopen, want je blijft aan de gang.

Morgen gaat we de tempels van Monte Alban bekijken, en om 17 uur nemen we de nachtbus. Dit wordt een rit van 15 uur, maar de stoelen zitten prima, zoals we reeds ervaren hebben.

Dit was het weer voor vandaag.

Groetjes van Ronald en Jacqueline.

Manita

Jullie hebben het wel druk! Leuk om het dagelijkse leven zo mee te maken. Ik wens jullie een goede reis in de bus en hoop dat de stoelen echt zo goed zijn als gedacht!

Evert en Leny

hoi vakantiegangers, heb net mijn emailadres toegevoegd want kreeg niks binnen.
Geniet van jullie mooie reis
Groetjes Evert en leny

Harry

Leuk verhaal. Goed geschreven want ik kwam helemaal in de Zuid-Amerikaanse sferen! Inmiddels zitten jullie op Belize en ik ben benieuwd naar het volgende verhaal!
Groeten!!