ronaldenjacqueline.reismee.nl

Banff, lake Moraine en Lake Louise

Banff, lake Moraine en lake Louise

Maandag hebben Harry en Inge zich op het vliegveld laten testen voor Covid, en nu gelukkig alles goed. Ze kregen de kit mee om zelf af te leveren op weg naar Banff.

In de ochtend werden we vanuit het hotel opgepikt door Fraserway om de camper op te halen.

Daar was het al druk: mensen die een camper op kwamen halen en terug kwamen brengen. Jeetje was een campers! En veel!

We kregen uitleg over de camper, snel alle bagage naar binnen en rijden maar. 1e stop: de supermarkt. Eerst even wat inslaan voor de komende dagen. Daarna de volgende winkel: voor bier en wijn, want daar hoort er natuurlijk ook bij.

Daarna op weg naar Banff, nadat we de Covid-kit ergens hadden afgegeven. Hier konden we al genieten van de mooie omgeving en kwamen de Rocky’s in zicht.

Rond 16.30 uur waren we op de campground: Tunnel drive Mountain court, en daar keek ik helemaal mijn ogen uit. Wat een campers!! Groot!, niet normaal meer.

En als je denkt dat het alleen maar campers zijn; nee hoor, ook caravans. Maar dan wel meer dan 10m lang, met uitschuifbare delen. Dat hebben de meeste campers ook trouwens. Soms lijken de campers en caravans wel op bussen, zo groot zijn ze.

In de avond en nacht regen en onweersbuien gehad, maar dinsdag was het weer droog. Wel erg mistig in de ochtend. We waren weer vroeg wakker, en meteen maar even kijken of we beren zagen toen het licht werd op de camping, maar nee hoor. Helaas.

Dinsdag een mooie wandeling gemaakt door de bossen naar het plaatsje Banff. Een heel leuk toeristisch stadje, waren we heerlijk geshopt en geluncht te hebben met een heerlijk taart nog ter ere van mijn verjaardag.

Het stadje ligt zeer mooi met de Rockys op de achtergrond. We kwamen langs het zeer indrukwekkend Fairmont Banff hotel. Ontzettend groot.

Terug hebben we de bus genomen waar ik voor het eerst (behalve dan ooit een keer op Borneo), senioren korting kreeg. Althans: recht op had, want de buschauffeur had geen kleingeld terug te geven.

Woensdag Banff weer verlaten. We gingen heel vroeg weg om op tijd bij Lake Louise te kunnen parkeren, maar kwamen bedrogen uit. Alle parkeerplaatsen waren vol en moesten toen terug om de shuttle bus te nemen.

Na kaartjes gekocht te hebben (hier kreeg ik echt senioren korting!) namen we eerst de bus naar Lake Moraine. Daar eerst even een bakkie cappuccino en toen naar het meer.

Het was op dat moment nog flink bewolkt. We hadden in de nacht ook nog lichte regen gehad.

Maar ook zonder zonnetje had het meer een mooie turquoise kleur. We hebben erlangs gewandeld en heel veel foto’s gemaakt. Na de wandeling nog even de rots op om een nog mooier uitzicht te hebben op het meer. Fantastisch!! De bewolking was gelukkig veel minder geworden.

Daarna weer met de bus naar het volgende meer: lake Louise. Heel mooi met de gletsjer op de achtergrond, maar iedereen stond op de vlonder naast elkaar om foto’s te maken.

Wij waren hier al snel klaar. Na enkele foto’s waren we er unaniem over eens dat voor ons Lake Moraine veel mooier is dan Lake Louise.

Daarna door naar de volgende overnachtingsplaats in Nordegg. Wat was het weer mooi onderweg!

Prachtige uitzichten, mooie rotspartijen, meren, etc.

Weer op zoek naar wildlife, maar meer dan eekhoorntjes hebben we niet gezien.

De camping in Nordegg is “back to basic”. Dit keer geen “hook up” (=elektra), “citywater” (=drinkwater), en geen rioolafvoer.

Alleen toiletten, geen douches. Maar dat is voor een keer niet erg, we blijven hier maar 1 nacht.

Morgen gaan we een helikoptervlucht maken. Maar dat wordt een ander verhaal.

Leny en Evert

Hoi leuk om te lezen, en wat de meren betreft dat vonden wij ook LAKE MORAINE was mooier. Ik ga nog even naar de volgende dag en daarna mijn bedje opzoeken. Jullie weer genieten van het volgende avontuur.

Manita

Fijn om te horen dat het goed is gegaan met de covid-testen! En die campers en caravans daar zijn net hele woningen! Menig een zou er blij mee zijn als woonruimte.
Wij vonden ook Lake Moraine mooier dan Lake Louise, komt ook door de vele toeristen die bij Lake Louise zijn denk ik.