ronaldenjacqueline.reismee.nl

Helikoptervlucht, en op weg naar Jasper.

Donderdag vol verwachting op weg naar de heli hiking voor een vlucht met een helikopter.

Eerst het papierwerk invullen (voor de verzekering, dat zij niet aansprakelijk zijn en zo), daarna een briefing en dan even wachten op terugkeer van de helikopter. Dat was een mooi moment voor de dame van heli hiking om ons op de foto te zetten, die wij laten konden kopen. (ook maar gedaan)

Inge ging voorin zitten naast de piloot. We kregen allemaal een koptelefoon op, met microfoon anders konden we elkaar niet verstaan.

En daar gingen we! Prachtig, geweldig!

We mochten kiezen waar we naar toe wilden: een meer, een gletsjer of een waterval. We kozen voor de gletsjer omdat je daar anders niet zo snel komt.

De helikopter landde op een plateau en daar konden we een uurtje rondlopen en foto’s maken.

We kregen ook nog een glaasje pro secco en een snoepje.

Onze gids nam de tijd en kon leuk vertellen.

Op de terugweg ging ik voorin en wat een prachtige ervaring is dat. Een geweldig uitzicht!

Veel te snel waren we weer terug op vaste grond.

Na de helikopter tour gingen we op weg naar Jasper. Onderweg weer prachtige uitzichten op de Iceland Parkway, en af en toe even stoppen voor een mooi uitzicht en een lunch.

We stopten bij de Athabasca gletsjer (even foto’s gemaakt), en daarna weer door tot de Sunwapta waterval. Ook daar even de benen gestrekt, en foto’s gemaakt. Later kwamen we ook nog even bij de Athabasca waterval.

Wij arriveerden door de vele stops onderweg later op de camping dan gepland: campground Wapiti.

Hier zien we veel meer tentjes (ook hele kleine), vouwwagens en Nederlands formaat caravans en campers. Vlakbij het toiletgebouw, maar om te douchen moeten we de hele camping over naar de ingang. Maar prima douches!

We werden al gewaarschuwd voor beren en jongen elken, maar deze helaas nog steeds niet gezien.

’s Avonds met z’n vieren Skibbo gespeeld en daarna weer lekker naar bed. Trapje op, want we slapen bovenin.

Leny en Evert

Heerlijk zoals je het verwoord Jacqueline, we kunnen zo mooi mee genieten

Monique & Hans

Prachtig verhaal weer! Unieke belevenis!

Manita

Wat gaaf die helikoptervlucht! Al dat moois dus op twee manieren gezien, vanaf de weg en vanuit de lucht, beter wordt het niet :)

Miriam

Heerlijke verhalen, ik ben weer even terug