ronaldenjacqueline.reismee.nl

Jasper, skytram en Maligne canyon.

Vrijdag stond er een ritje met de Jasper skytram gepland: een ritje met de kabelbaan naar boven.

Daar boven een prachtig uitzicht over Jasper en konden de camping zien liggen. Boven nog een hike gemaakt van ruim een kilometer, maar het ging behoorlijk steil omhoog. Maar het was de moeite waard.

Daarna naar het stadje om te gaan lunchen, shoppen, boodschappen doen en weer terug naar de camping om nog even te genieten van het mooie weer.

Nog even naar de rivier gelopen, (we staan vlakbij de rivier) en daarna weer terug om te gaan eten.

In de nacht van vrijdag op zaterdag veel regen, en die hield pas rond 10 uur op.

Harry en Inge gingen de was doen in Jasper, Ronald en ik vertrokken later om de Maligne canyon te gaan lopen.

Harry en Inge zagen nog elken lopen op de camping en op de weg naar Jasper, maar die hebben wij helaas niet gezien.

De canyon was prachtig! (een tip van Manita en Else die hier al eerder geweest waren, en het was een supertip!)

Het was behoorlijk druk op de parkeerplaats. Overal stonden auto’s te wachten tot er weer iemnad wegging, en na 3 rondjes gereden te hebben zijn we naar een alternatieve parkeerplaats (overflow parking) gereden. 700 meter verderop, en daar was volop plek.

Het was behoorlijk druk in de canyon, veel foto’s gemaakt en we zijn tot de 5e brug gelopen (voor insiders, die weten wat we daarmee bedoelen). Helaas voor ons geen groot wild gezien, ik ben alleen geschrokken van een eekhoorn die over het pad schoot. Maar als je bedacht bent op groot wild, …..

Ongeveer 2 uur gewandeld, en daarna van een heerlijke lunch genoten bij het begin van de canyon. Daarna moe maar voldaan weer terug naar de camping gereden. Geen zin meer gehad om naar het Maligne meer te gaan. De verzadiging van meren begint licht toe te slaan.

Morgen weer op weg naar de volgende lokatie: Clearwater.

Leny en Evert

Prachtige foto's weer en zo ruimtelijk daar. Ik ga mijn bedje opzoeken, jullie zijn vast al weer op pad. Geniet weer van deze dag samen.

Manita

Veel plezier in Clearwater, geniet er maar van.