ronaldenjacqueline.reismee.nl

Clearwater; Rainbow Falls tour.

Vanmorgen om 9 uur vertrokken naar Wells Gray park voor een excursie met een boottocht. De rit ging het eerste stukje nog over asfalt, maar ging al snel over in een onverharde gravelweg. Wat een kabaal geeft dat in de camper! We hadden het gevoel dat al het servies onderhand wel stuk was gegaan, zo'n gekletter gaf het. Maar dat veel mee, alles was nog heel. Alleen het kastje in toilet zwaaide af en toe open (daar was de magneet niet tegen bestand) en vielen er was toiletspulletjes uit, en dan viel hij weer even op slot.

We gingen ook nog een houten brug over, over een rivier met snelstromend water, waarvan we dachten “als die het maar houdt!” Maar het ging goed. Het was 1 lange weg, veel bomen, langs het water en je komt verder niets tegen dan alleen een paar uitkijkpunten.

We arriveerden om tijd bij de campground waarvan de boten zouden vertrekken. Nog even een paar schoenen gewisseld, want we gingen ook een stukje hiken naar de waterval.

We gingen met 2 boten op weg, wij hadden een vrolijke jonge kapitein die ons onderweg wat vertelde over de rotsformaties en watervallen die we onderweg tegen kwamen.

We voeren over de Clearwater Lake, en via een smal riviertje waar hij flink moest slalommen omdat het water laag stond, kwamen we op het Azure Lake wat zijn naam eer aan deed.

Onderweg was nog een plek waar gelegenheid was om van de rots af in het water te springen, van 40 m hoogte af, in water van 6 graden Celsius, maar niemand voelde zich daartoe geroepen en voeren we lekker verder.

We stopten op een prachtig idyllisch strandje, waar vandaan we op weg gingen naar de Rainbow Falls. De deed zijn naam eer aan, want door het opspattende water waren inderdaad 2 regenbogen te zien. Met een klein groepje nog verder omhoog gegaan, wat nog behoorlijk klimmen was. Voor de insiders: het deed even denken aan de pinnacles in Borneo!

Maar een prachtig gezicht en mooie foto’s gemaakt. Toen we weer terug waren op het strandje stond de lunch al klaar: heerlijk belegde broodjes met een stukjes gerookte zalm. Zalig.

Daarna konden we nog even gaan kanoën op het meer. Ronald en ik spotten daar onze eerste beer! Die liep aan de waterkant naar ons te kijken, waarop Ronald met de kano naar achteren ging.

Daarna nog even naar de waterval gepeddeld en toen weer terug naar het strandje.

Daar waren ze alweer iets lekkers aan het maken: smörres (althans zo noemden ze het); een stukje toast, met Nutella, daarop een marshmallow die we zelf konden roosteren, een beetje slagroom en blauwe bessen. Dat werd weer afgedekt met toast en Nutella. Heel lekker.

Als klap op de vuurpijl kwam de beer ook nog even langs, snoepend van de bessen die daar aan de struiken groeiden. Maar hij bleef in de bosjes en kwam niet het strand op. Hij liep wel even langs het toilet waar op dat moment gelukkig niemand op zat.

We kwamen meerdere Nederlanders tegen die ook bij Doets hadden geboekt (sommige ook al in 2019!), en bijna dezelfde reis maakten als wij. Wie weet komen we hen nog vaker tegen de komende weken!

Op de weg weer terug brak de hendel af van een van de motoren, en moest deze even door onze McGyver kapitein provisorisch gemaakt worden d.m.v. een soort waterpomptang die vervolgens als hendel werd gebruikt.

Hij stuurde de boot aan met 2 handen, en met zijn knie bediende hij het stuur, maar hij bracht ons prima terug.

Het was erg gezellig met de groep en de 2 kapiteins die leuke anekdotes konden vertellen.

Dit was een dag met een sterretje. Onvoorstelbaar mooie omgeving, heerlijk rustig (geen Jappies of Chineesjes). En de eerste beer!

Op de terugweg naar de camping nog even gestopt bij Bailey's chute, want daar konden we de zalmen tegen de stroming in zien zwemmen bij rotspartijen in het water, en we hebben ze gezien. Wat een kracht moeten die vissen hebben, want de stroming was behoorlijk sterk. En.. ik heb er een op de foto kunnen vangen!

Morgen weer een lange rit voor de weg, want we gaan op weg naar Whistler.

457km te rijden, en duurt ongeveer 6,5 uur. Hopelijk hebben we dan ook weer WIFI.

Het uploaden van foto’s is trouwens een crime: lukt niet goed met de goede WIFI van de camping, en ook niet met mijn buitenlandbundel. Dat houden jullie tegoed.

Miriam

Mooi verhaal weer. Thanks. De foto's komen wel, die maken we dan maar eerst even in het hoofd. Lukt prima op basis van de beschrijvingen. Heeft de broekriem het in de pinnacles gehouden?

Else

Yessss! Jullie eerste beer

Marja

Ook zonder foto's krijgen we een duidelijk beeld van alle mooie locaties.
En dan later als toetje alsnog de foto's.
We genieten heerlijk met jullie mee

Manita

Wat een superdag! En de eerste beer, beter kan het niet