ronaldenjacqueline.reismee.nl

Whistler

Dinsdag rond 9 uur hebben we Clearwater weer verlaten voor een lange tocht naar Whistler.

Onderweg enkele stops om te tanken, fruit en gerookte zalm in te slaan en om foto’s te maken op mooie plekjes langs de route.

We hebben het landschap behoorlijk zien veranderen: we verlieten de Rocky’s en het landschap werd heuvelachtiger. Na Kamloops waren er bijna geen bomen meer, en zag alles er erg droog uit.

We zagen een hele lange trein: we hadden al gehoord dat deze wel 2,5 tot 3 km lang konden zien, en zo een zagen we onder andere rijden aan de overkant van een meer.

Ook gingen we een keer onder de spoorlijn door waar een trein overheen reed. We konden het begin en het einde van de trein niet zien, zo lang was ie. Ze rijden niet erg snel.

Het landschap bleef steeds veranderen, en hadden prachtige vergezichten met heuvels, rivieren, meren en canyons.

Bij Fountainlake even gestopt voor een fotomomentje en later ook bij Duffey lake park.

Na Lilloeet ging het met flinke bochten en hellingen tot 15% naar beneden. (volgens Harry hebben we 13000 bochten gehad!), We hebben onze oren gevoeld!

Rond half vijf kwamen we aan op de camping. Deze is groot en voorzien van alle gemakken die je maar kunt bedenken, maar we staan hier niet naast elkaar. We moeten wel 100m naar elkaar toe lopen. Na het nuttigen van een glaasje bier en wijn, zijn we lopend naar het stadje gegaan, want we moesten toch ook nog een beetje beweging hebben die dag en kwamen uit in een Olympisch dorpje wat erg gezellig was, met winkeltjes en eettentjes. Een bruisend avondleven.

We hebben heerlijke zalm gegeten, en daarna nog even boodschappen gedaan en weer terug gelopen. Daarna was het weer genoeg voor die dag.

Vandaag hadden we een rustdag. Althans, geen excursies en de hele dag om zelf in te delen. Ronald en ik waren al vroeg wakker, tussen half 7 en 7 uur (dat is hier een gewoonte, misschien omdat we ook al vroeg in bed liggen).

Dus gingen we na het ontbijt en de koffie even de was doen op de camping. Terwijl de was draaide konden we even douchen, even in het zonnetje zitten wachten en toen de was in de droger gestopt.

Ronald ging met Harry en Inge hardlopen, en ik ging even later de was uit de droger halen en heb heerlijk in het zonnetje een boek zitten lezen. Dat was toch veel aantrekkelijker dan op pad gaan met een fotocamera. Het was veel te warm naar mijn idee om actief te zien, het was per slot ook boven de 33 graden.

In de middag hebben we met z’n viertjes de gratis bus naar het stadje genomen om te shoppen, en hebben een superheerlijk ijsje van Cows gegeten. We hadden allen 2 scoops, maar 1 scoop staat gelijk aan 2 bolletjes ijs in Nederland, dus we hadden er een hele kluif aan. Maar ze waren bijzonder lekker. Daarna een terras opgezocht om wat te drinken. We hadden een hele gezellige ober, die alvast wat drankjes voor ons op “happy hour” tarief afschreef. Nog wat calamares en nanchos erbij, en we hoefden in de avond niet meer te eten.

Vol maar voldaan hebben we de bus weer teruggenomen naar de camping, Het was wel even zoeken of de bus nog wel reed, maar gelukkig was er een andere lijn die ook langs de camping kwam, want veel puf om nog 2,8km terug te lopen hadden we niet meer.

Vanavond weer de laatste overnachting op deze camping, en dan gaan we naar de laatste overnachting bij Vancouver, maar onderweg nog een excursie: de sea to sky gondola, maar dat wordt een ander verhaal. Tot dan!

Ton en Els

Wat heerlijk om zo te zien, al die mooie plekjes waar wij ook zijn geweest. Groot gelijk om met die temperatuur rust te nemen Jacqueline. Nog veel plezier . We gaan lekker mee op jullie reis . Groetjes

Marianne

Hi,
Als ik het zo lees verveeld het absoluut niet en zijn de landschappen prachtig. Ik neem aan dat de tijd vliegt iedere dag. Fijn dat jullie zo genieten.
Goede reis naar Vancouver.

Monique

Te gekke berichtjes allemaal! Leuk om jullie zo te volgen