ronaldenjacqueline.reismee.nl

Vancouver Island, Parksville

Vanmorgen weer vroeg op pad om de camper in te gaan leveren. Gisterenavond een poging gedaan om alle zooi weer in te pakken, maar hebben extra bagage (er is nog drank en eten over, dat gaat voorlopig nog mee. De flesjes water drinken we nog wel op)

We maken ons wel zorgen over de auto die we gaan krijgen en of alles er wel in past. Want wij zijn niet de enige met extra bagage en gaan per slot met maar 1 auto verder.

Eerst nog even de tank volgegooid om hem netjes af te leveren (daar gaat weer een kapitaaltje), en vlak ernaast zat Fraserway.

Alle bagage eruit, en dan wachten op inspectie. Hij komt goed door de keuring heen, en krijgt het predicaat: very clean met smiley erachter.

Nu weer wachten op de shuttle naar het vliegveld. Dit keer niet om een vliegtuig te halen, maar om naar Hertz autoverhuur te gaan. Daar hebben we mazzel; er staat op dat moment nog niemand aan de balie en wij zijn de eersten. Blijkbaar komt er daarna een vliegtuig binnen, want de rij vult zich behoorlijk achter Ronald en Harry. Het duurt weer even, maar dan kunnen we op zoek naar “onze” auto, en zijn behoorlijk in onze sas als we die zien. We hebben een “standaard” auto, maar dan wel volgens Canadese maatstaven, want hij is behoorlijk groot. Onze bagage past er gemakkelijk in: daar kan nog best wel wat bij.

Zeer comfortabele stoelen, ook achterin. Navigatie, raam in het dak, kortom de auto is veel meer dan we verwacht of gehoopt hadden. Hier gaan we veel plezier van beleven.

Daarna op weg naar de Ferry. Dat was nog een stukkie tuffen, en we hadden ontelbare stoplichten onderweg. Het schoot niet echt op.

We zouden de ferry rond 16 uur hebben, en zouden ongeveer 3 uur op de boot zitten volgens Ronald. Die had dat thuis uitgezocht.

Maar we hadden weer mazzel, want omdat we vroeger waren, konden we ook de eerstvolgende ferry mee en gingen om 13.45 uur varen. We waren een van de laatsten die aan boord gingen.

Prachtig uitzicht weer, mooi weer en hebben al die tijd boven op het dek gezeten. Ook een hapje gegeten, want als we een overtocht van 3 uur hadden waren we wel aan een hapje toe, en we hadden per slot nog niet geluncht. Maar ook hier weer mazzel want de overtocht duurde maar 1 uur en 3 kwartier. Daarna nog een klein stukje rijden naar Parksville, maar helaas hebben ze hier ook een overvloed aan stoplichten.

We hebben een riante hotelkamer: met 2 queensize bedden, met zeer dikke matrassen (wel 40 cm dik). Wat een overgang na het slapen in de camper. De hotelkamer heeft wel 4 of 5 keer de ruimte die wij in de camper hadden, geen trapje meer op te klimmen, een eigen badkamer die je zonder code binnen kan lopen, heerlijk!

Na een heerlijke douche zijn we het stadje ingelopen; hoewel er hier niet iets van een centrum te bekennen is. Maar zijn langs het strand gewandeld en kwamen daarbij langs een hotel met restaurant en hebben daar heerlijk gegeten en gedronken.

Morgen reizen we weer verder en gaan dan naar Telegraph Cove.

Tot dan.

Manita

Heel veel plezier de komende dagen. Hopelijk heel veel grizzlyberen en goed weer!

Leny en Evert

Super zeg, heerlijk relaxen in die grote kamer. en daarna verder naar het volgende avontuur