ronaldenjacqueline.reismee.nl

Van Telegraph Cove naar Campbell river

Het was vanmorgen koud. Het had de hele nacht geregend hoorden we. (zelf niets van gemerkt)

Even een ontbijtje gekocht en aan een tafeltje buiten op gegeten. Mijn voeten waren erg koud en werden niet meer warm.

We zijn nog even naar het walvismuseum gelopen. Een leuk museum met skeletten van walvissen, orka’s, zeeleeuwen, zeehonden, een zwarte beer en nog ander spul.

Jeetje, wat is zo’n walvis groot zeg! Die kreeg ik niet in zijn geheel op de foto! Hij besloeg de hele lengte van het museum.

Daarna nog even geshopt, en heb ik geitenwollen sokken gekocht om mijn voeten weer warm te krijgen. In het museum was het nog kouder dan buiten, en het was ongeveer 12 graden.

In de auto op weg naar Campbell river, hebben Inge en ik de stoelverwarming aangezet. Die is er namelijk ook voor de stoelen achterin. Heerlijk. Het heeft nog heel lang geduurd voor mijn klompjes weer aangenaam aanvoelden.

De rit ging weer door elk-terrein, met prachtige bossen, maar helaas weer geen elk te zien.

De temperatuur buiten liep gelukkig steeds verder op, en in Campbell river was het heerlijk aangenaam warm weer.

We hadden weinig verwachtingen van het resort, want Harry en Inge hadden reviews gelezen dat mensen de kamer niet aangenaam vonden ruiken, maar dat het wel schoon was. Nou, het is hier prachtig. Ik zou hier best een weekje kunnen vertoeven, Het is een groot luxe complex, aan de oceaan! De receptioniste vertelde dat er die morgen nog orka’s voorbij waren gezwommen!

Onze kamers waren nog niet klaar, maar dat was niet erg. We konden op het terras gaan zitten, in het zonnetje met uitzicht op de oceaan, en hebben heerlijk geluncht. De mannen kregen ook nog een paar gratis biertjes die verkeerd getapt waren voor anderen. Nou, dat vonden Ronald en Harry heel niet erg, die offerden zich wel op om ze op te drinken.

Ook hier is de bediening ontzettend aardig en vriendelijk. Net als alle Canadezen die we tegen komen.

Daarna nog even in het zonnetje op de steiger (met rode stoeltjes!) gezeten tot de kamers klaar waren. En wat een mazzel, we hebben gewoon riante kamers áán de oceaan. Met uitzicht op zee is een understatement!

We konden ook dineren in het resort, en gelukkig maar, want we hoorden dat alles in Campbell River dicht was, zelfs Tim Hortons! De massage hier is ook al “closed for the season”, en dat is wel jammer. Had er graag gebruik van gemaakt als Ronald morgen met Harry en Inge gaan hardlopen. Ook geen geocache in de buurt, dan maar met mijn boek in het zonnetje. Dat is ook geen straf. Kortom, we vermaken ons nog steeds prima.

De excursie die wij morgen oorspronkelijk zouden doen, is al een hele lange tijd gecanceld vanwege Covid redenen, dus morgen een dag om zelf in te vullen, en we hebben het plan om een trail te gaan lopen naar Elk Falls.

Groetjes uit het prachtige Canada.