ronaldenjacqueline.reismee.nl

van Campbell River naar Tofino

Van Campbell River naar Tofino

Gisteren zijn Ronald, Harry en Inge weer wezen hardlopen in Beaver lodge lands.

Aangezien ik geen hardloopschoenen bij heb, ging ik andere dingen doen. Na een heerlijke douche toch maar even de wandelschoenen aangetrokken om een geocache te gaan zoeken op 1,5 km afstand die verborgen zou zijn op een mooi strandje. Na 15 tot 20 minuten wandelen daar aangekomen en gaan zoeken. Het was een leeg strandje vol met rotsblokken en boomstammen. Door het geklim en geklauter over de stammen en de rotsblokken helaas mijn knie verdraaid en een splinter in mijn vinger opgelopen, maar de cache niet kunnen vinden. Toen maar weer terug en wachten op de anderen. Die hadden heerlijk gelopen door het prachtige bos met varens.

In de middag zijn we naar de plaatselijke Wal-Mart gereden; die wilden Ronald en ik ook wel eens zien. Hier konden we meteen een brace voor mijn knie kopen, want elke onverwachte draai is pijnlijk.

Daarna nog even het stadje in geweest, maar dat stelde niet veel voor. Na nog wat gedronken te hebben, gingen we weer terug. Heerlijk nog in het zonnetje gezeten bij het hotel.

In de avond na het eten met z’n vieren nog een spelletje Fase 10 gedaan, waarbij Harry lange tijd in fase 1 bleef zitten, maar op het laatst toch als eerste fase 10 haalde.

Vanmorgen na het ontbijt hebben we het hotel weer verlaten op weg naar Tofino, waar we het luxste hotel van de hele reis zouden hebben. Maar we vroegen ons af of het nog wel beter kon worden dan het hotel in Campbell River. Maar eerst hebben we nog een trail gelopen naar Elk Falls. Met brace om ging het voor mij prima. En de waterval en de omgeving was mooi.

Daarna weer op weg naar Tofino; een rit die uiteindelijk 4 uur duurde want op het laatste traject waren een aantal wegwerkzaamheden en heel veel bochten. Ook nog een ree langs de weg gezien.

Het hotel inderdaad prachtig! Een grote luxe kamer, met ruime badkamer met ligbad en douche, kingsize bed, gashaard, koelkast, 2 heerlijke fauteuils, en balkon met uitzicht op de oceaan.

Hier kunnen wij ons de komende dagen wel vermaken. We verblijven hier 3 nachten.

Er is ook weer een fitnessruimte voor Inge, en een heerlijk restaurant op 50 stappen vanaf onze kamer. We hebben er ruim 2 uur gezeten voor een 3 gangen diner.

Morgen gaan we met de zodiak walvissen spotten, maar daar over morgen meer.

Ciao!

Rita

Vergeet steeds te reageren maar volg het absoluut!! Ziet er allemaal prachtig uit!! Geniet verder!!